Update 1: Kick-off - Reisverslag uit Changshu City, China van Rebecca Janmaat - WaarBenJij.nu Update 1: Kick-off - Reisverslag uit Changshu City, China van Rebecca Janmaat - WaarBenJij.nu

Update 1: Kick-off

Door: Rebecca

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

22 September 2015 | China, Changshu City

Hoi allemaal!

Ja het is nu toch echt begonnen! Na vorige week donderdag vertrokken te zijn uit Nederland, ben ik nu toch al wat daagjes in China. Vrijdag werd ik opgehaald van het vliegveld en naar de fabriek Walraven in Changshu gebracht. Daar aangekomen heb ik me gelijk voorgesteld aan me nieuwe collega's. Ook werd ik door Aram (General manager) rondgeleid door de fabriek. Ziet er echt mooi uit daar! Alles helemaal in de stijl van Walraven met groen en geel. In de fabriekshal zelf kunnen nog voldoende machines worden geplaatst en natuurlijk ook de bundel lijn waar ik me mee bezig ga houden. Toch nog maar keer de bundel lijn is een machine die aansluit op de machine die rail produceert. Deze bundel lijn zorgt ervoor dat deze profielen bij elkaar bundelt en daarna verpakt met een band eromheen. Dit volledig automatisch.

Na eenmaal bijgekomen te zijn van de trip ben ik samen met de Spanjaarden die er zitten (Alex, Eloi en Aram) naar een grote winkel gegaan. Gelijk me hele uitzet verzameld, haha.. Een bord, glazen, mijn eigen kookplaatje met pannen en een koelkast (die moet nog worden afgeleverd). Gelukkig waren er ook bekende producten te koop. Gouda kaas cornflakes en.. HEINEKEN BIER!! Haha zodra mijn koelkast binnen is word het inslaan. :)

Zaterdag heeft Aram mij de stad Shanghai laten zien. Vooral de grote toeristische plekken, want er valt nog genoeg andere plekken te bekijken. Gaaf om een keer een tempel te zien en de cultuur van China een beetje te ervaren. Wat ik vooral mooi vond was de skyline van Shanghai. Ook bleef ik me telkens verbazen over het verkeer daar, iedereen doet toch maar zijn eigen gang. Toen ik zo over de straten in Shanghai liep zag ik sommige Chinezen stiekem foto's maken van mij. Lang en blond is natuurlijk niet veel voorkomend.

Maar goed nadat ik zondag maar een rustdag had genomen konden we maandag volle bak op mijn eerste werkdag. Veel informatie die ik had verzameld over de huidige bundel lijn die in Mijdrecht stond nog op papier. Dit ben ik nu allemaal netjes aan het verwerken. Heb de stappen die de machine doet uitgewerkt en overzichtelijk in een flowchart geplaatst! In de lunchpauzes krijgen we een Chinese maaltijd. Rijst eten met stokjes is toch nog wel een dingetje... Maar hé ik heb 4,5 maand om dit te leren!
Dit was het wel beetje voor de eerste update!

Foto's van Shanghai en de fabriek in Changshu volgen nog.


De groeten uit China!!


  • 22 September 2015 - 16:32

    Receptie:

    Hi Rebecca,

    Wat goed iets van je te horen! Het avontuur kan gaan beginnen. Erg leuk om wat van je te lezen en door het plaatsen van foto's wordt alles voor ons nog realistischer.
    Heel veel succes in het mooie China en we zien uit naar je verhalen en uiteraard de foto's !!

    Groetjes,

    Patricia en Jolanda!!

  • 22 September 2015 - 19:36

    Jj:

    Begint al wat te worden
    Hoeveel mensen lezen dit?

  • 23 September 2015 - 09:19

    Ceelina:

    Leuk, Rebecca!
    Ik ga ook vast oefenen met Chinees "bestek".

  • 23 September 2015 - 16:18

    Mieke:

    Hoi Rebecca, ontzettend leuk om dit verslag van je te lezen!!! Lieve groet,Mieke.

  • 24 September 2015 - 19:38

    Hans , Joke, Manon, Femke:

    Aaaah mooi goed om te lezen dat je het naar je zin hebt wij gaan je berichtjes volgen veel succes en have some fun

  • 26 September 2015 - 00:31

    Karin:

    Leuk verhaal! Kom maar gauw met meer,ben erg nieuwsgierig!

  • 27 September 2015 - 19:58

    Manon:

    Hoi. Veel plezier en succes in China. Groetjes Manonvanvliet1

  • 27 September 2015 - 20:02

    Femke:

    Hoi fijne tijd daaro ik gaat het lezen groetjes femke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Changshu City

Rebecca

Ik ben 19 jaar oud en doe de opleiding HBO werktuigbouwkunde. OP het moment zit ik het 3de jaar van mijn opleiding. Na mijn stage ben ik bij Walraven blijven hangen om er te werken.

Actief sinds 30 Aug. 2015
Verslag gelezen: 589
Totaal aantal bezoekers 4624

Voorgaande reizen:

17 September 2015 - 28 Januari 2016

Stage China

Landen bezocht: