Update 3 - Reisverslag uit Changshu City, China van Rebecca Janmaat - WaarBenJij.nu Update 3 - Reisverslag uit Changshu City, China van Rebecca Janmaat - WaarBenJij.nu

Update 3

Door: Rebecca Janmaat

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

01 November 2015 | China, Changshu City

Hoi allemaal,

Ik heb een tijdje niks van me laten horen. Afgelopen weken ben ik erg druk geweest en heb ik niet de tijd kunnen vinden om een leuk verhaaltje te typen.

Twee weken terug was de directie van Walraven hier in China. Leuk om weer een keer Nederlands te praten en natuurlijk ook om de directie officieel te ontmoeten!

Verder heb ik bij Walraven contact gehad met verschillende leveranciers voor het project. We begonnen met 5 geschikte leveranciers. Na het sturen van de eisen voor de machine heeft 1 leverancier aangegeven dat hij er niet geschikt voor was. In twee dagen zijn er 4 leveranciers geweest waarmee we het project en de eisen hebben doorgesproken. Twee van de leveranciers konden Engels en de andere twee alleen Chinees. Communicatie is hierbij erg ingewikkeld. Via mijn Chinese collega Steven probeerde ik het project duidelijk te maken, maar doordat je zelf niet precies weet wat er allemaal in het Chinees wordt gezegd ben je (nog) steeds onwetend of het goed overkomt.
Ondertussen heb ik 3 offertes binnen voor machines en 1 van de leveranciers heeft alsnog aangegeven dat dit project voor hun niet haalbaar is. De oplossing voor het 180 graden draaien van de rails is bij elke offerte compleet anders. Robot applicatie, kanteltafel of een oplossing door gebruik van elektromagneten. Deze offertes worden volgende week met de leveranciers besproken.

Nu mijn social life! Vorige week zijn mijn ouders me komen opzoeken!!! Op zaterdag 17 oktober waren ze in de vroege ochtend aangekomen, toen zijn we gelijk richting centrum van Shanghai gegaan om het weekend door te brengen. Hier heb ik ze sommige hoogtepunten van Shanghai laten zien waaronder de skyline van Shanghai, Yu Garden, een tempel, de fake market en natuurlijk alle chaos van Shanghai. Aangezien mijn moeder die zaterdag jarig was hebben we dit goed gevierd in een lekker restaurant. Wat denk je…? Ik was deze keer niet de grootste prutser met mijn eetstokjes :), maar het ging bij hun al beter dan bij mijn eerste keer!
Zondag zijn we met mijn baas Aram mee terug gereden naar mijn appartement en hebben we met zijn vieren gegeten in een restaurant. Maandag en dinsdag heb ik gewoon gewerkt en hebben zij de buurt verkend (en boodschappen gedaan!!). Op dinsdag zijn mijn ouders naar een zonnepanelenleverancier geweest om te kijken hoe ze gemaakt worden en voor een meeting daar. Ook hebben ze mijn werkplek bezocht bij Walraven. Woensdag weer terug naar Shanghai en verjaardag van mijn vader gevierd met een biertje op een terras!

Donderdag zijn we vroeg met de trein vertrokken richting Peking! De treinreis duurde 5 uur met een snelheid van 300 km per uur. In Beijing hebben we de toeristische dingen bezocht, zoals de verboden stad en het plein van de hemelse vrede. Bij de verboden stad leek het wel alsof ik ook een bezienswaardigheid was. Aardig wat mensen wilden met me op de foto, haha. Ik heb zelfs een keer een kindje moeten vasthouden, want de ouders wilden dat het kindje met mij en mijn ouders op de foto stond!! Natuurlijk zijn we ook naar de Chinese muur geweest!! Het was een hele gave ervaring om hier een heel stuk op te lopen. Verder zijn we opgelicht door een taxi, maar daar kunnen we uiteindelijk ook om lachen! Via het hotel konden we een kungfu show bijwonen. Dit was zeker vet om te zien. Zondag zijn we weer richting Shanghai gegaan waarna we afscheid hebben genomen.

Kortom ik heb een geweldige tijd gehad met mijn ouders in China!! Ik vond het heel gaaf om mijn uitdaging hier met hun te delen!

Nu weer lekker aan het werk!

Tot de volgende update!

  • 01 November 2015 - 09:17

    Prutsers:

    Prutsers? Wie?

  • 01 November 2015 - 09:45

    Jan:

    Het was een leuke tijd in china waar we veel gezien en gedaan hebben. We hebben een indruk gekregen van waar je nu mee bezig bent. Het is gigantisch wat daar gebouwd wordt met meest uiteenlopende vormen. Ook ons bezoek aan een zonnepaneel bouwer en een kijkje in de fabriek gaf een indruk hoe mensen daar werken.
    Daarnaast hebben we lekker gegeten hetzij dan prutsend met stokjes.
    Het wordt nog een leuke opdracht de juiste machinebouwer te kiezen en de machine af te stemmen en te laten communiceren met de bestaande rolvormmachine.

    Groetjes en dit gaat je zeker lukken .

  • 01 November 2015 - 11:30

    Mieke:

    Hoi Rebecca, het duurde inderdaad even maar daar is alle begrip voor en nu hebben we dan ook een uitgebreid en mooi verslag van je! Bedankt, ik vind het super om te lezen wat je allemaal meemaakt!!! Lieve groet,Mieke.

  • 02 November 2015 - 22:10

    Familie Albers:

    Hallo Rebecca,
    Leuk om je belevenissen te lezen via je blog. En wel heel bijzonder om zo de verjaardagen van paps en mams in China met elkaar te vieren.
    We wensen je nog een hele fijne en leerzame stage toe daar in het Verre Oosten!
    Kijken uit naar je volgende blog.
    Veel liefs, Jolanda, Ruud, Stephan en Jessica.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Changshu City

Rebecca

Ik ben 19 jaar oud en doe de opleiding HBO werktuigbouwkunde. OP het moment zit ik het 3de jaar van mijn opleiding. Na mijn stage ben ik bij Walraven blijven hangen om er te werken.

Actief sinds 30 Aug. 2015
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 4618

Voorgaande reizen:

17 September 2015 - 28 Januari 2016

Stage China

Landen bezocht: