Eerste werkweek in China - Reisverslag uit Changshu City, China van Rebecca Janmaat - WaarBenJij.nu Eerste werkweek in China - Reisverslag uit Changshu City, China van Rebecca Janmaat - WaarBenJij.nu

Eerste werkweek in China

Door: Rebecca

Blijf op de hoogte en volg Rebecca

28 September 2015 | China, Changshu City

Hoi Allemaal,

Vandaag mijn tweede update. Ik heb mijn eerste werkweek er opzitten en ik wil jullie er graag over vertellen. Aangezien ik nog veel documentatie moest verwerken over wat ik in Mijdrecht heb gezien, ben ik daar veel mee bezig geweest. Ook ben ik bezig geweest met de business case en de eisenlijst voor de bundel lijn.
Op vrijdag ben ik met Aram (General Manager) meegegaan naar een lokale leverancier, dit zodat ik kon ervaren hoe het er aan toe gaat bij een leverancier. Ik was toch echt in shock over de gang van zaken daar. Veiligheid zien ze daar in een heel ander perspectief, dit ben ik toch echt niet gewend in Nederland. Communicatie gaat ook wat lastiger aangezien Engels niet echt gesproken word. De aanschaf van een machine is niet duur dus daarom staan er maar gewoon veel in verschillende maten! Verder zie je wel dat de Chinese bedrijven investeren in nieuwe dingen. De fabriek Walraven in China loopt in vergelijking met lokale leveranciers hierop al ver vooruit. Hier word juist veel gelet op veiligheid en een nette werkomgeving.
Na zo'n eerste werkweek ben ik er zeker van dat ik veel van deze stage ga leren. Ook denk ik dat ik van Aram veel kan opsteken op het gebied van managen!

Aangezien er in de plaats waar ik woon vrijwel niks te doen is, ben ik vrijdag met Aram meegegaan richting Shanghai om bij Walraven Shanghai te kijken. Daarna heb ik maar gelijk mijn weekend doorgebracht in de stad. Op vrijdag ben ik wat gaan drinken in een club op de top van een hoog gebouw. Dit gebouw had een super uitzicht op het nieuwe gedeelte van de stad. Volgende keer ga ik wel voor wat meer chic in plaats van mijn spijkerbroek... :) Na een leuke avond en veel nieuwe mensen leren kennen ben ik volgende dag maar de toerist uit gaan hangen en heb ik de Chinese tuin bekeken en een wat ouder gedeelte van Shanghai. Ondertussen kwamen er af en toe mensen naar me toe die met mij op de foto wilden, hahah. Geen punt, ik lach wel even naar de camera! S'avonds richting de French concession, een plek waar allemaal buitenlanders komen om een biertje te drinken. Hier heb ik ook weer leuke mensen ontmoet die vanuit allerlei verschillende landen kwamen! Iedereen heeft zijn/haar eigen verhaal over wat ze in Shanghai doen.
Zondag 2 tempels bezocht en hierna maar weer richting mijn eigen stekje gegaan.

Kortom ik had onverwacht toch een heel gezellig en leuk weekend!!

Ik houd het hier ook nog wel even uit denk ik zo.

Groetjes!



  • 28 September 2015 - 19:56

    Ceelina:

    Twee tempels maar liefst!! En dat al tijdens je eerste week :-).

  • 29 September 2015 - 12:11

    Mieke:

    Hoi Rebecca, wat goed dat je initiatief neemt om mensen te ontmoeten en bezienswaardigheden te bezoeken! Fijn ook dat je de indruk hebt dat je daar veel kunt leren, je komt over een tijdje vast met veel "bagage" terug in Nederland.Tijdens je voorbereidingen in De Hoef dachten we al dat je op zou vallen met je lengte en blonde haar, maar op de foto!!! Daar hadden we niet bij stilgestaan.
    Fijn om dit verslag van je te lezen.Tot een volgende keer.Groetjes,Mieke.

  • 04 Oktober 2015 - 12:25

    Oma:

    leuk om te lezen, tot het volgende bericht .

    liefs opa oma.

  • 05 Oktober 2015 - 20:41

    Hans.joke:

    Leuk klinkt goed blij dat je het naar je zin hebt groeten vanuit nieuwveen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Changshu City

Rebecca

Ik ben 19 jaar oud en doe de opleiding HBO werktuigbouwkunde. OP het moment zit ik het 3de jaar van mijn opleiding. Na mijn stage ben ik bij Walraven blijven hangen om er te werken.

Actief sinds 30 Aug. 2015
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 4627

Voorgaande reizen:

17 September 2015 - 28 Januari 2016

Stage China

Landen bezocht: